Fenomenet “Hver gang vi møtes”

Det er noe helt spesielt med TV2-programmet “Hver gang vi møtes”, det har tatt den norske folkesjela med storm, og hundretusenvis av nordmenn setter seg ned foran TV-skjermen hver eneste lørdag.

Noe av suksessen til programmet skyldes at man får et nytt innsyn i livene til artister man kanskje ikke hadde så god kjennskap til ifra før. I alle fall ikke på personlig nivå, selv om man kanskje har hørt på musikken opp igjennom flere år. Mange artister er veldig flinke til å holde privatlivet sitt hemmelig, men så fort de er på “Hver gang vi møtes”, åpner hver og en av dem seg opp. Både for sine med-artister i showet, men også for hele det norske folk.

En annen grunn til at programmet er så populært er at folk blir minnet på musikk man kanskje hadde glemt, gamle låter får rett og slett en ny vår. Det samme skjer med musikerne som er med, som fort ser at salgstallene går i remind of musichimmelen etter at de har “hatt” sitt program. Men det kan også skje hvis de synger en nyversjon av en gammel låt, som er så fin at tårekanalene åpner seg. Her er Vinni sin nytolkning av “Sommerfugl i vinterland” kanskje det aller beste eksemplet.

Men stort sett over hele fjøla får musikerne gode tilbakemeldinger, om det er av hverandre, av TV-titterne eller de forskjellige anmelderne i landets største aviser. Det er med andre ord, bare god stemning å oppdrive rundt “Hver gang vi møtes”-sirkuset.

Likevel er det mange folkekjære musikere som har sagt nei til å være med på programmet. En av dem som har blitt spurt flere ganger, men alltid sagt nei, er Maria Mena. Så henne ser man trolig ikke i neste sesong av den populære TV-serien, men det er likevel morsomt å begynne å spekulere i artistnavn allerede nå.

 

Comments are closed.